Autentisk mad på Bahamas

Vi var på et krydstogt fra Miami til Bahamas og havde en lille dag der. Det var en rigtig dejlig dag i Nassau, uden alt for meget turist kaos, som vi havde frygtet. Vi ankom og formiddagen og tog en Taxi til stranden, når man kommer ud fra båden og hen mod byen er der opstillet en hel masse turist boder og de prøver bare at sælge alle mulige ting, krydstogt selvskabet prøver også på forhånd, at sælge en masse turer med alverdensforskellige ting, vi valgte at opleve øen på egen hånd.

Vi fandt en Taxa chauffør som lød rigtig sød og fornuftig. På vej hen til stranden spurgte vi ham hvor de lokale elskede at spise og hvor hans ynglingssted var. Han pegede på nogle små farverige fisker-huse vi kørte forbi, hvor han sagde de havde rigtig autentisk bahamesisk mad.

Vi var på den rigtig flotte strand (paradise island) med massere gigantiske bølger, i et par timer. Derefter gik vi hen til de små fisker huse som nærmest hang ud over vandet. Bahamas er meget kendt for deres mange conchs. Vi skulle selvfølgelig prøve de kendte retter conch fritter (fritteret dej med conch i) og conch salad (Conch seviche tilberedt med limesaft, salad med tomat, løg og grønpeber). Der ud over fik vi en typisk ret med snapper (fisk), ris, bønner, coleslaw og stegt banan (plantains), og en portion fishfingers med pomfritter. Maden var rigtig lækker.

Efter vi havde spist gik vi tilbage til byen, jeg vil gætte på at der var ca. 5 kilometer fra stranden til byen og der hvor vi spiste ca halvvejs. Vi gik og kiggede lidt på butikker i centrum, men det var lidt skuffende og mest turistbutikker, lidt butikker med dyre brands og cigarbutikker.

–Conch–

En flot strand med blåt vand og store bølger.

Autentiske conch Fritter servers med dip

img_4477På vej fra skibet til byen. Bahamas er også kendt for sine flotte farverige huse.