Ha Long Bay

Da vi var i Hanoi, valgte at tage en tur til Ha Long Bay med 1 overnatning. Vi valgte Swancruises  (det mindste skib) vi bestilte via vores Hotel. Vi  valgte blandt andet dette selskab fordi de sejlede i et andet område, så der ikke var andre både rundt om os, og det var vi så glade for. Tror at vi var ca. 15 gæster, vores guide “Mee” var rigtig god.

Aktivivteter:

• Kajak – Vi roede i de meget flotte omgivelser, ind til at vi kom frem til en lille strand op ad en af klipperne. Vi badede i et kvarters tid i det dejlige vand. På vej tilbage stoppede vi ved et “flydende hus” hvor folk i gamle dage boede og opdrættede fisk, (det er ikke tilladt længere, så nu kommer de bare og fisker)
  • Tai chi – Tideligt om morgenen lavede vi den meget traditionelle “morgengymnastik” Tai chi på dækket
  • Grotte – Ikke den store oplevelse, da der var rigtig mange andre turister (men vi brugte heldigvis heller ikke så lang tid på det)
  • Cooking class – Vi blev vist nogle flotte mådet at skære blomster i grøntsager, og vi fik selv lov at prøve.  Vi rullede også vores egne sommerruller.

Vores værelse var rigtig fint, vi havde fået et på andet dæk med lille “altan”.

Udsigten kunne man heller ikke rigtig klage sig over.

Spise stueen var fin med vinduer hele vejen rundt, og alle selskaber havde sit eget bord.

Maden var fin nok, men ikke særlig autentisk vietnamesisk eller med særlig meget smag. Vi fik som regel 6-7 små retter serveret, men til morgenmaden var der buffet. Maden var bestemt ikke dårlig, bare ikke lige så godt som at det andet mad i vi fik i Hanoi, men det var nok det største (og eneste) minus.

IMG_0968 IMG_1050 IMG_1124

Om aftenen før maden fik vi en drink med passionfrugt og nogle snacks oppe på dækket, mens vi så solen gå ned

IMG_1175En megte imponerende rose som kokken lavede.

Alt i Alt havde vi en rigtig god tur på Ha long bay.